ALGEMENE VOORWAARDEN
DS Zadelservice en De Ruiteranalist zijn onderdeel van Dana Scheepbouwer, welke ook op deze wijze is geregistreerd bij de Kamer van Koophandel, Belastingdienst en andere betrokken partijen welke nodig zijn voor de zakelijk uitvoering van de geregistreerde diensten.
DS Zadelservice heeft tot doel het uitbrengen van advies, begeleiding en dienstverlening op het gebied van paardrijzadels, inclusief inkoop, verkoop en import van zadels en gerelateerde artikelen, en heeft daarbij een specialisatie voor de koudbloedrassen.
De Ruiteranalist heeft tot doel het analyseren van bewegingsvoorkeuren van ruiters ten behoeve van bewustwording en verbetering van deze bewegingsvoorkeuren, door middel van adviseren van trainingsoefeningen en het schrijven van trainingsplannen.
Voor zover tussen Dana Scheepbouwer (hierna te noemen; "DS Zadelservice", "wij" of "ons") en de klant niet uitdrukkelijk schriftelijk anders is overeengekomen, zijn deze voorwaarden bij uitsluiting van enige andere (algemene) voorwaarden van toepassing op alle werkzaamheden van DS Zadelservice.
De opdracht (directe levering) of bestelling door de klant geldt als acceptatie van deze algemene voorwaarden.
Bijzondere, van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen, zijn slechts bindend indien deze schriftelijk zijn overeengekomen.
OVEREENKOMST
1.1 Door het plaatsen van een bestelling, het maken van een afspraak, het inschrijven voor een evenement of het aanvragen van een dienst, gaat de klant akkoord met deze algemene voorwaarden. DS Zadelservice behoud zich het recht voor haar leverings- en/of betalingsvoorwaarden na het verstrijken van de looptijd en zonder expliciete bekendmaking, te wijzigen.
1.2 DS Zadelservice streeft ernaar dat het geleverde product of dienst beantwoord aan de overeenkomst en voldoet aan de in het aanbod vermelde specificaties.
1.3 Ingevulde gegevens door de klant zullen uitsluitend worden gebruikt voor het uitvoeren van de opdracht of werkzaamheden zoals opgegeven door de klant. Verstrekte gegevens door de klant worden niet verstrekt aan derden wanneer dit niet het doel van de opdracht dient.
1.4 De klant machtigt DS Zadelservice om de opdracht door een door haar aan te wijzen derde, op een door DS Zadelservice gewenst tijdstip te laten uitvoeren.
LEVERING EN BETALING
2.1 Tarieven genoemd op de website van DS Zadelservice zijn voor werkzaamheden op locatie en exclusief reiskosten, tenzij anders vermeld.
2.2 Er geldt een betalingsverplichting ongeacht uitkomst van het zadelpasconsult. De consultkosten worden te allen tijde doorberekend en komen dan ook niet te vervallen bij aanschaf van een nieuw zadel.
2.3 Prijzen zadelpasconsult worden berekend per combinatie. Voor maneges en zorgboerderijen gelden afwijkende tarieven.
2.4 Inruil zadel alleen mogelijk bij aanschaf nieuw zadel vanaf EUR 1.750,00, het in te ruilen zadel moet aangeschaft zijn bij DS Zadelservice en mogelijkheid tot inruil zal in overleg plaatsvinden. Wij doen geen consignatie verkoop.
2.5 Betaling geschied per Tikkie of contant. Voor de abonnementen wordt gebruik gemaakt van een maandelijks automatisch incasso (SEPA Direct Debit).
2.6 Annuleren van afspraken is kosteloos tot maximaal 24uur voor de afspraak en bevestigd door DS Zadelservice. Wanneer een consult of afspraak niet (tijdig) wordt geannuleerd zullen er consultkosten in rekening worden gebracht.
2.7 Voor bestelde artikelen welke niet direct geleverd kunnen worden, dient vooraf een aanbetaling van minimaal 50% van het totaalbedrag gedaan te worden op rekeningnummer NL 97 ABNA 0881 8049 59 (ABN AMRO) ten name van Dana Scheepbouwer te Doesburg. Het restant dient voldaan te worden zodra de bestelling wordt verzonden aan de klant of ter plekke bij aflevering.
2.8 Bij de betaling dient duidelijk de opgeven omschrijving vermeld te worden. Indien DS Zadelservice de betaling niet kan plaatsen, wordt het bedrag binnen enkele werkdagen retour geboekt naar de klant.
2.9 De aanbetaling dient uiterlijk binnen vijf werkdagen te worden voldaan. Wanneer het bedrag niet binnen de gestelde termijn is ontvangen, vervalt de bestelling. De klant zal hiervan op de hoogte worden gesteld.
2.10 Wanneer de aanbetaling voor de bestelde artikelen is bijgeschreven op bovenstaand rekeningnummer, is de bestelling definitief en is de klant verplicht de bestelde artikelen af te nemen en dus ook het restant bedrag te voldoen.
2.11 Betaling in termijnen is mogelijk, mits schriftelijk overeengekomen door DS Zadelservice en de klant. De klant is verplicht deze betalingsregeling volgens overeenkomst te voldoen, ongeacht privé- of financiële situatie van de klant. Ook bij overlijden van het paard of bij andere onvoorziene omstandigheden is de klant verplicht de betalingen volgens overeenkomst te voldoen. DS Zadelservice is gerechtigd een vergoeding te rekening voor termijnbetalingen.
PRIJZEN
3.1 Prijzen worden binnen de looptijd van de aanbieding niet verhoogd, tenzij wettelijke maatregelen dit noodzakelijk maken of indien de fabrikant/leverancier tussentijdse prijsverhogingen doorvoert.
3.2 Alle prijzen vermeld op de website van DS Zadelservice en De Ruiteranalist zijn inclusief BTW en exclusief verzend- en/of verpakkingskosten.
3.3 Alle prijzen op de site zijn onder voorbehoud van druk- en zetfouten. Voor de gevolgen van druk- en zetfouten wordt geen aansprakelijkheid aanvaard.
VERZENDEN EN LEVEREN
4.1 DS Zadelservice verzendt wereldwijd, waarbij voor de verzendkosten de pakketposttarieven van DHL worden gehanteerd.
4.2 Voor bestellingen boven de €200,00 worden binnen Nederland geen verzendkosten berekend, met uitzondering van zadels.
ZICHTTERMIJN, RUILEN EN RETOURNEREN
5.1 Indien de klant de opdracht nog voor de levering annuleert en/of de goederen weigert af te nemen, is hij verplicht de door DS Zadelservice reeds aangeschafte materialen tegen de kostende prijs, inclusief lonen en sociale lasten aan te nemen en te betalen en is hij overigens aan DS Zadelservice gehouden tot een volledige vergoeding van de reeds uitgevoerde werkzaamheden.
5.2 De klant zal eveneens aan DS Zadelservice een schadeloosstelling verschuldigd zijn van de aanbetaling of van 1/3 van de overeengekomen prijs. De klant is tevens verplicht DS Zadelservice te vrijwaren tegen vorderingen van derden als gevolg van de annulering van de opdracht en/of weigering van de goederen.
5.3 Onverminderd het vermelde in dit artikel behoudt DS Zadelservice zich alle rechten voor om volledige nakoming van de overeenkomst en/of volledige schadevergoeding te vorderen.
5.4 Mocht een artikel niet aan de verwachting van de klant voldoen, dan kan deze binnen de wettelijke termijn geruild worden. Dit geldt niet voor aanbiedings- (outlet) producten of artikelen speciaal (op maat) gemaakt voor de klant.
5.5 Artikelen kunnen binnen die wettelijke termijn zonder opgaaf van redenen worden geruild en/of retour genomen, mits deze artikelen binnen uiterlijk 10 werkdagen na de aankoopdatum op het afleveradres voor retour worden aangeboden. De artikelen dienen nog in originele staat van verzending te zijn, voorzien zijn van aangehechte labels en in originele verpakking te worden teruggezonden/bezorgd. Beschadigde artikelen kunnen worden geweigerd of ingenomen worden met aftrek van een bedrag aan derving omdat het product niet meer in een nieuw staat verkeerd.
5.6 De artikelen die de klant wil ruilen, moeten per omgaande, doch uiterlijk binnen 7 werkdagen na ontvangst van de bestelling op het bezorgadres Molengaarde 84 te Doesburg of Meander 151 te Arnhem aan ons bezorgd zijn.
FOUT IN LEVERING DOOR DS ZADELSERVICE
6.1 De klant dient bij ontvangst van de goederen direct de bestelling te controleren. Indien de klant door een fout van DS Zadelservice de verkeerde artikelen heeft ontvangen, zal dit door de klant direct na ontvangst van de goederen gemeld moeten worden aan DS Zadelservice.
6.2 Voor het melden van een foutief ontvangen artikel, geldt een reactie termijn van 5 werkdagen. Na deze 5 werkdagen is het niet meer mogelijk om een foutief ontvangen artikelen om te ruilen voor het juiste, of aanspraak te maken om het artikel aan te passen. De melding van een foutief ontvangen artikelen kan alleen schriftelijk (via email) worden gedaan.
6.3 Ingebruikneming na constatering van gebreke, beschadiging ontstaan na constatering van gebreke, bezwaring en/of doorverkoop na constatering van gebreke, doet dit recht tot reclameren en terugzending geheel vervallen.
6.4 Een fout gemaakt door DS Zadelservice en gemeld binnen het gestelde termijn van 5 werkdagen, zal op kosten van DS Zadelservice worden opgelost.
GARANTIE
7.1 DS Zadelservice streeft ernaar dat de door haar geleverde producten en diensten voldoen aan de eisen van bruikbaarheid, betrouwbaarheid en levensduur zoals deze door partijen bij de koopovereenkomst in redelijkheid zijn bedoeld.
7.2 Alle artikelen die door DS Zadelservice worden verkocht en alle diensten die door DS Zadelservice worden geleverd, zijn van een zo hoog mogelijke kwaliteit. Indien door de klant gebreken bij normaal gebruik opmerkt, dient dit direct te worden gemeld bij DS Zadelservice. In overleg zal er worden gezocht naar een passende oplossing.
7.3 De factuur/pakbon is het bewijs van aankoop en daarmee ook het garantiebewijs. Zonder (een kopie van) het garantiebewijs kunnen eventuele gebreken aan bestelde artikelen niet worden verholpen.
7.4 Normale slijtage van producten valt niet onder de garantie.
7.5 Deze garantie geldt niet indien:
- De klant jegens DS Zadelservice in gebreke is;
- De klant de geleverde zaken zelf heeft gerepareerd en/of bewerkt of door derden heeft laten repareren/of bewerken;
- De geleverde zaken aan abnormale omstandigheden zijn blootgesteld of anderszins onzorgvuldig worden behandeld of in strijd met de aanwijzingen van DS Zadelservice en/of gebruiksaanwijzing zijn behandeld;
- De ondeugdelijkheid geheel of gedeeltelijk het gevolg is van voorschriften die de overheid heeft gesteld of zal stellen ten aanzien van de aard of de kwaliteit van de toegepaste materialen.
7.6 Alle artikelen die door DS Zadelservice worden verkocht, vallen onder de garantie van de fabrikant, tenzij anders overeengekomen. Voor tweedehands artikelen geldt geen fabrieksgarantie, tenzij uitdrukkelijk anders vermeld. Bij geschillen over de garantie zullen de fabrikant en DS Zadelservice individueel bekijken wat redelijk en schappelijk is.
Bij de ligging van het zadel speelt de conditie van paard en spierontwikkeling een belangrijke rol. Bij aflevering van het zadel wordt een tekening van de schoft gemaakt, evenals gedetailleerde aantekeningen met betrekking tot de conditie van het paard. Bij spierveranderingen zullen deze tekening en aantekeningen als basis dienen voor de ligging van het zadel. Deze tekening en aantekeningen kunnen duidelijkheid geven over de ligging van het zadel in het verleden en de toekomst.
7.7 Indien een nieuw aangekocht zadel door DS Zadelservice retour wordt genomen wordt de aankoopprijs verminderd met gemaakte kosten zoals reiskosten, pas- en meetkosten.
PERSONAL TRAINING
8.1 DS Zadelservice stelt alles in werking om een zo veilige mogelijke trainingsruimte te creëren, doch geschied deelname door de klant op eigen risico.
8.2 Om een zo groot mogelijk resultaat te behalen dient de klant zich te houden aan de gestelde regels en adviezen van DS Zadelservice. DS Zadelservice is niet aansprakelijk voor niet behaalde resultaten of doelen wanneer de klant hierin niet zijn of haar verantwoordelijkheid heeft genomen.
8.3 De klant kan tijdens de personal trainingen kosteloos gebruik maken van de geleverde sportattributen door DS Zadelservice. Van de klant wordt zorgvuldigheid verwacht omtrent het gebruik van deze attributen.
8.4 DS Zadelservice is in de mogelijkheid om geplande trainingen te annuleren en in overleg met de klant een nieuwe datum te plannen.
8.5 Indien de klant niet in staat is aanwezig te zijn bij een geplande training, dient de klant dit minimaal 24 uur voorafgaand aan de training schriftelijk kenbaar te maken aan DS Zadelservice. Trainingen die te laat worden afgezegd, of het niet op komen dagen bij een training, zullen in rekening worden gebracht.
EVENEMENTEN
9.1 Deelname van de klant aan een door DS Zadelservice georganiseerd evenement geschied volledig op eigen risico.
9.2 DS Zadelservice is niet aansprakelijk voor schade ontstaan aan voertuigen, dieren of andere objecten ontstaan door of tijdens deelname aan door DS Zadelservice georganiseerde evenementen.
9.3 Inschrijving door de klant voor een door DS Zadelservice georganiseerd evenement is pas definitief wanneer het volledige inschrijfgeld is voldaan op rekeningnummer NL 97 ABNA 0881 8049 59 (ABN AMRO) ten name van Dana Scheepbouwer te Doesburg.
9.4 Het inschrijfgeld voldaan door de klant is niet-restitueerbaar door DS Zadelservice.
9.5 DS Zadelservice zal haar uiterste best doen om de veiligheid voor de deelnemers (voor zowel mens als paard) tijdens de door DS Zadelservice georganiseerde evenementen te waarborgen.
9.6 Bij inschrijving door de klant voor een door DS Zadelservice georganiseerd evenement, is de klant ervan op de hoogte en akkoord dat er beeldmateriaal gemaakt zal worden door een door DS Zadelservice aangewezen video- of fotograaf. Dit beeldmateriaal zal gebruikt worden voor promotionele doeleinden van DS Zadelservice middels drukwerk en op Social Media.
ABONNEMENTEN
DS Zadelservice biedt verschillende abonnementsvormen aan, waarbij de klant maandelijkse betaald voor de levering van zadelservice op maat. De inhoud van de aangeboden diensten wordt specifiek beschreven op onze website of in het aanbod bij afsluiten van het abonnement. De klant kan kiezen voor verschillende pakketten, afhankelijk van de behoeften van het paard en de wensen van de klant. Details over het gekozen pakket worden bij inschrijving verstrekt.
10.1 Het abonnement betreft één combinatie, dus één ruiter en één paard met één zadel. Het abonnement is niet overdraagbaar en kan niet ingezet worden voor een ander paard dan overeengekomen tijdens het afsluiten van het abonnement.
10.2 Bij twee of meer paarden met dezelfde ruiter, geldt er een korting van 30% op ieder opvolgend abonnement van dezelfde waarde. Recht op deze korting wordt bepaald door DS Zadelservice, de klant zal hierover separaat worden geïnformeerd.
10.3 Bij twee of meer paarden dienen de consulten aansluitend op elkaar op dezelfde datum en zelfde locatie gepland te worden.
10.4 Het abonnement wordt aangegaan voor een minimale looptijd van één jaar en is daarna per kwartaal opzegbaar (dus voor 1 januari, 1 april, 1 juli of 1 oktober).
10.5 Het abonnement wordt automatisch verlengd na de initiële termijn, tenzij anders overeengekomen.
10.6 De opzegging dient schriftelijk per email of Whatsapp te gebeuren vóór de laatste dag van het lopende kwartaal (31 maart, 31 juni, 30 september of 31 december).
10.7 Bij opzegging worden geen restituties verleend voor reeds betaalde bedragen voor de lopende maand.
10.8 Het abonnement wordt maandelijks vooraf geïncasseerd. Betaling dient te geschieden door middel van automatisch doorlopend incasso (SEPA Direct Debet) en wordt geïncasseerd rond de 28e van de maand.
10.9 De eerste incasso betreft het maandbedrag voor de komende maand, plus het maand bedrag voor de afgelopen maand naar ratio berekend.
10.10 Indien de klant niet tijdig betaalt, behoudt DS Zadelservice zich het recht voor de diensten op te schorten totdat de betaling is ontvangen.
10.11 De abonnementen omvatten de diensten zoals aangegeven bij het afsluiten van het abonnement. Dit bestaat in elk geval uit op locatie van de klant; controle en opmeten van het paard, ligging van het huidige zadel controleren en aanpassen indien nodig en het bekijken van de ligging en de aanpassingen van/aan het zadel in beweging (indien mogelijk).
Voor meerdere zadels, grotere reparaties of diensten die niet onder het abonnement vallen, wordt de klant tijdens het consult geïnformeerd over de kosten en om goedkeuring gevraagd. Deze kosten worden achteraf gefactureerd.
10.12 Het onderhoud wordt uitgevoerd op een door DS Zadelservice bepaald tijdstip, rekening houdend met de beschikbaarheid van de klant en het paard.
10.13 Klanten op de Waddeneilanden kunnen alleen kiezen voor het Basis abonnement i.v.m. het aantal bezoeken aan de eilanden per jaar. Voor de reiskosten naar de eilanden wordt een apart tarief berekend zoals op de website bekend.
AANSPRAKELIJKHEID
11.1 DS Zadelservice is niet aansprakelijk voor schade die ontstaat door verkeerd gebruik of onjuist onderhoud van het zadel door de klant.
11.2 DS Zadelservice is niet aansprakelijk, indien en voor zover haar verbintenissen niet kunnen worden nagekomen ten gevolge van overmacht (zie ook lid 13).
11.3 DS Zadelservice is niet verantwoordelijk voor verlies of schade aan persoonlijke eigendommen van de klant, tenzij er sprake is van opzet of grove nalatigheid.
11.4 DS Zadelservice is in bezit van een Bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering. Indien de klant van mening is dat DS Zadelservice aansprakelijk is voor geleden schade, dient de klant dit direct, doch binnen 3 werkdagen, schriftelijk kenbaar te maken aan DS Zadelservice. De claim zal door DS Zadelservice ter behandeling uit handen worden gegeven aan de verzekeraar.
AANBIEDINGEN
12.1 Aanbiedingen zijn vrijblijvend, tenzij anders in de aanbieding is vermeld.
12.2 Bij aanvaarding van een vrijblijvende aanbieding door koper, behoudt DS Zadelservice zich het recht voor de aanbieding binnen de termijn van 3 werkdagen na ontvangst van die aanvaarding te herroepen of daarvan af te wijken.
12.3 Mondelinge toezeggingen verbinden DS Zadelservice slechts nadat deze uitdrukkelijk en schriftelijk zijn bevestigd.
12.4 Aanbiedingen van DS Zadelservice gelden niet automatisch ook voor nabestellingen.
12.5 DS Zadelservice kan niet aan haar aanbieding worden gehouden indien de klant had behoren te begrijpen dat de aanbieding, dan wel een onderdeel daarvan, een kennelijke vergissing of verschrijving bevatte.
12.6 Aanvullingen, wijzigingen en/of nadere afspraken zijn slechts van kracht, indien schriftelijk overeengekomen.
OVEREENKOMST
13.1 Een overeenkomst tussen DS Zadelservice en de klant komt tot stand nadat een bestelling, verzoek, inschrijving of afspraak door DS Zadelservice op haalbaarheid is beoordeeld. Ter bevestiging ontvangt de klant een schriftelijke bevestiging met daarin alle order- en adresgegevens zoals overeengekomen. Fouten en vergissingen komen geheel voor risico en rekening van de klant.
13.2 DS Zadelservice behoudt zich het recht voor om zonder opgave van redenen bestellingen of opdrachten niet te accepteren of uitsluitend te accepteren onder de voorwaarde dat de verzending geschied onder rembours of na vooruitbetaling.
AFBEELDINGEN EN SPECIFICATIES
14.1 Afbeeldingen, foto’s, specificatie, etc. van o.a. gegevens betreffende gewichten, afmetingen, kleuren, afbeeldingen van etiketten, etc. op de internetsite en Social Mediapagina’s van DS Zadelservice, gelden slechts bij benadering, zijn indicatief en kunnen geen aanleiding zijn tot schadevergoeding of ontbinding van de overeenkomst.
OVERMACHT
15.1 Onder overmacht wordt verstaan elke vreemde oorzaak, evenals elke omstandigheid, welke in redelijkheid niet voor haar risico behoord te komen. Vertraging bij of wanprestatie door toeleveranciers, storingen in het Internet, storingen in de elektriciteit, storingen in e-mailverkeer en storingen of wijzigingen in door derden geleverde technologie, vervoersmoeilijkheden, werkstakingen, overheidsmaatregelen, vertragingen in de aanvoer, nalatigheden van leveranciers en/of fabrikanten van DS Zadelservice evenals van hulppersonen, ziekte van personeel, gebreken in hulp- of transportmiddelen gelden uitdrukkelijk als overmacht.
15.2 Indien DS Zadelservice door overmacht haar verplichtingen niet kan nakomen, zal de klant onmiddellijk worden geïnformeerd. DS Zadelservice heeft het recht om de overeenkomst geheel of gedeeltelijk te ontbinden, zonder verplichting tot schadevergoeding.
15.3 Indien DS Zadelservice bij het intreden van de overmacht al gedeeltelijk aan haar verplichtingen heeft voldaan, of slechts gedeeltelijk aan haar verplichtingen kan voldoen is zij gerechtigd het al geleverde c.q. het leverbare deel afzonderlijk te factureren en is de klant gehouden deze factuur te voldoen als betrof het een afzonderlijk contract. Dit geldt echter niet als het al geleverde c.q. leverbare deel geen zelfstandige waarde heeft.
EIGENDOMSVOORBEHOUD
16.1 Eigendom van alle door DS Zadelservice aan de klant verkochte en geleverde zaken blijft bij DS Zadelservice zolang de klant de vorderingen van DS Zadelservice uit hoofde van de overeenkomst of eerdere of latere gelijksoortige overeenkomsten niet heeft voldaan, zolang de klant de verrichte of nog te verrichten werkzaamheden uit deze of gelijksoortige overeenkomsten nog niet heeft voldaan en zolang de klant de vorderingen van DS Zadelservice wegens tekort schieten in de nakoming van zodanige verbintenissen nog niet heeft voldaan, waaronder begrepen vorderingen ter zake van boeten, renten en kosten, een en ander zoals bedoeld in artikel 3:92 BW.
16.2 De klant is niet bevoegd de onder het eigendomsvoorbehoud vallende zaken te verpanden noch op enige andere wijze te bezwaren.
16.3 De klant geeft reeds nu onvoorwaardelijk en onherroepelijk toestemming aan DS Zadelservice of een door DS Zadelservice aan te stellen derde om, in alle gevallen waarin DS Zadelservice haar eigendomsrechten wil uitoefenen, al die plaatsen te betreden waar haar eigendommen zich dan zullen bevinden en die zaken aldaar mee te nemen.
16.4 Indien derdenbeslag leggen op de onder eigendomsvoorbehoud geleverde zaken dan wel rechten daarop willen vestigen of doen gelden, is de klant verplicht DS Zadelservice zo snel als redelijkerwijs verwacht mag worden daarvan op de hoogte te stellen.
16.5 De klant verplicht zich de onder eigendomsvoorbehoud geleverde zaken te verzekeren en verzekerd te houden tegen brand, ontploffings- en waterschade evenals tegen diefstal en de polis van deze verzekering op eerste verzoek ter inzage te geven aan DS Zadelservice.
TIJDELIJK TER BESCHIKKING STELLEN ZADEL
17.1 Indien DS Zadelservice ter vervanging van een door haar in reparatie genomen zadel, ter overbrugging van de periode tot aan de levering van een verkocht zadel, of anderszins, een zadel ter beschikking stelt, geschiedt dat hetzij in bruikleen, hetzij krachtens verhuur, zoals door DS Zadelservice bij ter beschikking stelling te bepalen. Het eigendom van het zadel blijft bij DS Zadelservice.
17.2 De ter beschikking stelling geschiedt voor de periode tot aan de levering van het door DS Zadelservice verkochte zadel dan wel de teruggave van het gerepareerde zadel, tenzij bij de ter beschikkingstelling anders is bepaald, onverminderd het hierna onder 15.3 bepaalde.
17.3 DS Zadelservice is in alle gevallen en te allen tijde bevoegd de ter beschikking stelling zonder opgaaf van redenen te beëindigen.
17.4 Degene aan wie het zadel ter beschikking is gesteld is aansprakelijk voor alle schade aan, en verlies of diefstal van, het zadel.
17.5 Bij beëindiging van de ter beschikkingstelling dient het zadel onverwijld aan DS Zadelservice te worden teruggegeven, en wel in de staat waarin het zich ten tijde van de ter beschikking stelling bevond. Indien DS Zadelservice bij de ter beschikkingstelling een waarborgsom heeft ontvangen dient deze gelijktijdig met de teruggave van het zadel te worden terugbetaald, onder inhouding van het door DS Zadelservice geschatte bedrag van de schade die tijdens de ter beschikkingstelling aan het zadel is toegebracht. Onder schade wordt mede verstaan de kosten van het terugbrengen van het zadel in de staat waarin het zich ten tijde van de ter beschikking stelling bevond, ongeacht of die staat een betere of slechtere was.
17.6 Degene aan wie het zadel ter beschikking werd gesteld is niet bevoegd het zadel aan een derde in gebruik te geven.
17.7 Indien het zadel uit de macht van de persoon aan wie het ter beschikking werd gesteld is geraakt, dient laatstgenoemde DS Zadelservice daarvan direct in kennis te stellen.
17.8 Indien tussen partijen geen schadebeschrijving van het zadel werd opgemaakt, wordt het zadel geacht in onbeschadigde toestand ter beschikking te zijn gesteld.
17.9 Alle hiervoor vermelde bepalingen zijn eveneens van toepassing op andere goederen dan zadels indien door DS Zadelservice tijdelijk ter beschikking gesteld.
PRIVACY EN GEGEVENSVERWERKING
18.1 DS Zadelservice verzamelt en verwerkt persoonlijke gegevens uitsluitend voor het uitvoeren van de overeengekomen diensten. Deze gegevens worden niet gedeeld met derden, tenzij wettelijk verplicht. De klant heeft het recht om zijn/haar gegevens in te zien, te corrigeren of te laten verwijderen.
18.2 Onze privacyverklaring, waarin wordt uitgelegd hoe DS Zadelservice de persoonsgegevens van de klant verwerkt en beschermt, is te vinden op de website van DS Zadelservice. Door gebruik te maken van de diensten van DS Zadelservice, gaat de klant akkoord met de verwerking van de persoonsgegevens zoals beschreven in onze Privacyverklaring.
TOEPASSELIJK RECHT
19.1 Op alle overeenkomsten is het Nederlands recht van toepassing.
19.2 Van geschillen, voortvloeiende uit een overeenkomst tussen DS Zadelservice en de klant, welke niet in onderling overleg kunnen worden opgelost, neemt de bevoegde rechter binnen het arrondissement te Arnhem haar kennis, tenzij DS Zadelservice er de voorkeur aan geeft het verschil aan de bevoegde rechter van de woonplaats van de klant te onderwerpen, en met uitzondering van die geschillen die behoren tot de competentie van de kantonrechter.